-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
Tar över
Logitech köper Jaybird

Tillbehörstillverkaren Logitech utökar sitt utbud med att inkludera en sportigare ljudportfölj.
Sättet människor lyssnar på musik har förändrats genom åren. Det är något som inte gått obemärkt förbi Logitech. Från att främst ha sysslat med pc-tillbehör som tangentbord, möss och spelkontroller så har företaget sakta men säkert expanderat produktutbudet till andra områden. Musiktillbehör som inte sitter fast vid en dator är en självklar del i den expansionen för ett företag som Logitech. Redan 2008 köpte företaget hörlurstillverkaren Ultimate Ears och nu köper företaget även upp Jaybird, till en kostnad av uppskattningsvis 50 miljoner dollar (cirka 407 miljoner kronor).
Varför köpa en till när man redan har en kan man fråga sig? Det som verkar ha fångat Logitech:s intresse är Jaybirds fokus på musiktillbehör för sport- och träningsintresserade människor, folk med så kallad aktiv livsstil.
Enligt inlägget på Logitech:s blogg så kommer Jaybird att få behålla sitt varumärke och företagets utvecklingsavdelning.