-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Kallar satsningen för nystart
LG mobilsatsar mer i Sverige

LG anställer fler för att nystarta affärsområdet för mobiltelefoner.
LG är inte tydliga med vad exakt det är man prioriterat ner den senaste tiden, men de som följt LG har märkt att det sällan i samband med lansering av nya toppmodeller funnits en klar lanseringsplan för Sverige. Istället har många gånger andra länder prioriterats.
När LG nu via ett pressmeddelande berättar att man gör en nysatsning på affärsområdet för mobiltelefoner på den nordiska marknaden handlar det om ett antal nyrekryteringar till tjänster som man får anta inte varit tillsatta alls de senaste åren.
Flera nyrekryteringar
LG uppger bland annat att Ken Son som under de senaste fyra åren lett utvecklingen av affärsområdet Home Entertainment nu utsetts till produktchef för affärsområdet Mobile Communication och att man genomför rekryteringar även inom försäljning, marknadsföring, och produkthantering för att stärka mobilsatsningen i Norden.
Ett exempel på satsningen ska vara lanseringen av LG V30 som dock lanserades redan på IFA-mässan i september men alltså först nu kommer till svenska butiker. Telefonen finns tillgänglig för förbokning nu och ska börja levereras efter jul enligt LG. Prislappen för telefonen stannar då på 9000 kronor.