-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Granskning efter klagomål
Konsumentverket missnöjda: Kallar upp Telia, Tele2, Telenor och Tre till möte

Efter att ha granskat anmälningarna mot mobiloperatörerna har Konsumentverket kallat in dem för att diskutera hur problemen som kunderna upplever kan lösas.
Har du haft problem med kundtjänsten hos något av marknadens telekombolag? Då är du sannolikt inte ensam. Konsumentverket har gjort en granskning av de anmälningar som inkommit mot mobiloperatörerna och kunnat konstatera att de främst är kundtjänstrelaterade.
Några av de vanligaste problemen är till exempel att du blir fakturerad trots att du sagt upp avtal, att avtalen är svåra att säga upp, att muntlig information inte stämmer med det som sedan står i de skrivna avtalen och att många upplever problem med att ens komma i kontakt med kundtjänsten.
Konsumentombudsmannen Cecilia Tisell kommenterar resultatet av granskningen med att hon tyvärr inte är förvånad då tidigare undersökningar har visat att samma problem återkommer.
Konsumentverket har nu kallat till sig representanter från de största bolagen och varumärkena för att ha ett möte om hur problemen som kunderna upplever med dessa bolag ska lösas. De företag och varumärken som ingick i granskningen var: Telia, Tele2, Telenor och Tre, samt deras dotterbolag och varumärken Halebop, Hallon, Vimla och Comviq.