-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
Granskning efter klagomål
Konsumentverket missnöjda: Kallar upp Telia, Tele2, Telenor och Tre till möte

Efter att ha granskat anmälningarna mot mobiloperatörerna har Konsumentverket kallat in dem för att diskutera hur problemen som kunderna upplever kan lösas.
Har du haft problem med kundtjänsten hos något av marknadens telekombolag? Då är du sannolikt inte ensam. Konsumentverket har gjort en granskning av de anmälningar som inkommit mot mobiloperatörerna och kunnat konstatera att de främst är kundtjänstrelaterade.
Några av de vanligaste problemen är till exempel att du blir fakturerad trots att du sagt upp avtal, att avtalen är svåra att säga upp, att muntlig information inte stämmer med det som sedan står i de skrivna avtalen och att många upplever problem med att ens komma i kontakt med kundtjänsten.
Konsumentombudsmannen Cecilia Tisell kommenterar resultatet av granskningen med att hon tyvärr inte är förvånad då tidigare undersökningar har visat att samma problem återkommer.
Konsumentverket har nu kallat till sig representanter från de största bolagen och varumärkena för att ha ett möte om hur problemen som kunderna upplever med dessa bolag ska lösas. De företag och varumärken som ingick i granskningen var: Telia, Tele2, Telenor och Tre, samt deras dotterbolag och varumärken Halebop, Hallon, Vimla och Comviq.