-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
Musikbråk
Jay Z har en beef med Schibsted över Tidal

Rapparen Jay Z vill ha tillbaka en del av sin Tidal-investering eftersom han anser att Schibsted har vilselett honom.
Musiktjänsten Tidal köptes av Jay Z för 56 miljoner dollar. Nu stämmer rapparen den tidigare ägaren, det norska mediehuset Schibsted ASA. Schibsted, som bland annat äger Svenska Dagbladet och Aftonbladet, ska ha uppgett att Tidal hade fler prenumeranter än vad som egentligen var fallet.
”Det blev tydligt efter att vi tog över Tidal och gjorde vår egen revision att det totala antalet prenumeranter i verkligheten var långt färre än de 540000 som uppgavs till oss av den förra ägaren.”, skriver Tidal i ett e-postbrev till Bloomberg.
Enligt Bloomberg ska Jay-Z försöka att få tillbaka en del av pengarna som han investerade i Tidal-köpet.
”Vi motsäger oss anklagelserna i brevet och alla eventuella fodringar. Vi vill poängtera att företaget var börsnoterat, med allt som det innebär när det kommer till transparens av den finansiella rapporteringen.”, säger Anders Rikter, talesperson för Schibsted.
Tidal har i dagsläget över 3 miljoner betalande abonnenter. Konkurrenterna Spotify och Apple Music har 30 miljoner respektive 11 miljoner betalande abonnenter.