-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
-
PLUS
Krönika: Microsoft akterseglade i Androids AI-satsning
Snålt
Hjärtlig uppdatering till Pokémon Go

Ett nytt event centrerat kring alla hjärtans dag har dykt upp i Pokémon Go.
Sommarens stora fluga Pokémon Go tuffar på i fortsatt takt. Efter julens uppdatering med bäbis-pokémon kan det däremot knappast påstås ha hänt speciellt mycket med spelet. Vinterns kyla gör knappast saken bättre. Men nu har Niantic åtminstone gjort ett litet event kring alla hjärtans dag.
Rosa Pokémon ska bli betydligt vanligare under eventet, som pågår mellan 11-15:e februari. Det innefattar Chansey, Clefable, Porygon och liknande. Det är även större chans att bäbisarna Smoochum, Cleffa och Igglybuff tittar ut ur ägg. Samtidigt får du dubbla mängden godis för allt som genererar sådant i spelet, ungefär som vid halloween-eventet. Slutligen har avstånden du måste gå med din buddy (den Pokémon du kan sätta som sällskapsdjur) för att få godis halverats.
Någon som helst nyhet om resterande filurer ur generation två, utöver bäbisarna, fanns däremot inte. Detsamma gäller andra uppdateringar fans frågat efter sedan spelets release. Som byteshandel, bättre gymstrider, möjlighet att slåss mot varandra och liknande.
Samtidigt är det kanske inte så konstigt att Niantic slöar med efterlängtade uppdateringar. Nyligen rapporterades det att spelet dragit in mer än en miljard dollar från in app-köp. Även om den stora hypen avtagit verkar det således inte som att det går någon nöd på utvecklaren.