-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Har spelat ut sin roll en smula
Googles Inbox-app går officiellt i graven den 2 april

Google har nu kommit med ett slutgiltigt datum för nedläggningen av den experimentella e-post-appen Inbox. Det är den 2 april som gäller.
Googles e-post-app Inbox har under några år blivit populär bland många användare som ett lite mer experimentellt och progressivt alternativ till den ordinarie Gmail-appen, som bland annat ger möjligheten att testa nya och spännande funktioner. För en tid sedan kom dock beskedet att Google planerade en nedläggning av Inbox ”någon gång under våren 2019”, och nu har man kommit med ett exakt datum. Det är om 15 dagar, närmare bestämt den 2 april som Inbox drar sin sista suck. Google har valt att istället fokusera på den ordinarie Gmail-appen.
För över funktioner
Google har under en tid implementerat allt fler av de funktioner som varit unika för Inbox i den vanliga Gmail-appen, och förlusten känns av den anledningen måhända inte så jättelik. Det finns dock fortfarande flera funktioner som saknas. Google säger att man jobbar intensivt på att flytta över funktionaliteten till den ordinarie Gmail-appen, men huruvida man kommer att plocka med all funktionalitet är ännu oklart. Det är förstås långt ifrån omöjligt att man väljer bort vissa finesser helt och hållet. Inbox lanserades i oktober 2014 och har många hängivna fans. Inbox har dock spelat ut sin roll allt mer på senare tid, och man kan förstås hysa förståelse för att Google nu väljer att koncentrara sina resurser på en e-post-app snarare än två.