-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Växer upp
Google Keep blir en del av G Suite

Anteckningsappen får nya muskler från Google Drive.
I Google Drive kan du som bekant lagra bilder och allsköns andra filer. Men du kan också skapa dokument, kalkylark, presentationer och annat i vad som snabbt börjar bli ett riktigt vasst alternativ till Office-paketet.
Tidigare ha Googles anteckningsapp Keep levt ett liv vid sidan av sina större syskon i det som kallas för G Suite (ordbehandling, kalkylark och så vidare) men nu blir det ändring på den saken.
Numera är Keep integrerad i G Suite, vilket både gör den lättare att hitta om du redan använder Google Drive, men det ger också lite nya förmågor. Numera kan du samköra ett dokument och Keep för att snabbt dela information mellan dem. Smidigt om du skrivit ner stödord i Keep för att sedan göra något mer seriöst av det i något mer kapabelt program. Eller helt enkelt för att ha att göra-listan nära tillhands när du skapar andra dokument.