-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
Säkerhet med logotyper
Google arbetar på ny säkerhetslösning i Gmail

Verifierade användare ska minska risken för bedrägerier.
Google arbetar med en ny säkerhetsfunktion som handlar om att göra användare medvetna om vilken som är den egentliga avsändaren. Detta för att minska risken att bedragare som felaktigt utger sig för att vara riktiga företag ska kunna lura mottagare. Funktionen handlar om att avsändare som är verifierade i Googles epost-tjänst markeras i anslutning till meddelandet, exempel med företagets logotyp eller annat kännetecken där det nu bara visas en tom cirkel eller en bild på avsändaren.
Google kallar funktionen för BIMI (Brand Indicators for Message Identification) och den ska göra det möjligt för organisationer som använder DMARC att validera en företagslogotyp som skickas till Google, och den kommer sedan att visas för mottagare när organisationen skickar e-post för att verifiera avsändaren.
Pilottester ska inledas under de kommande veckorna med ett begränsat antal avsändare.