-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
Nokia tar stilpoäng från Samsung
Galaxy S4 brann upp - får ny Lumia

En man vars Galaxy S4 började brinna fick veta att Samsung tänkte ersätta den enbart om han tog ner sin Youtubevideo om saken. Nu har han fått erbjudande om en ny telefon - av Nokia.
Youtubeanvändaren GhostlyRich råkade ut för den inte helt unika olyckshändelsen att hans mobil började brinna medan den låg på laddning på natten. Han vaknade av brandlukten och lyckades dra ur sin rykande samsung Galaxy S4 innan något allvarligt hände. Sedan lade han upp en Youtubevideo om händelsen, eftersom Samsung bad om bildbevis på att telefonen skadats.
Svaret han fick från Samsung var då att de tänkte skicka honom en ny telefon, men enbart om han tog ner sin youtubevideo och höll tyst om saken. Detta trots att telefonens garanti fortfarande gällde. Detta fick naturligtvis rakt motsatt effekt mot vad Samsung hade tänkt sig, GhostlyRich lade upp en ny video med Samsungs svar och Samsungs otrevliga sätt att hantera ärendet blev plötsligt en internethändelse.
Nu har GhostlyRich fått ett erbjudande om en ny telefon utan krav på motprestation - av Nokia. Det är "Jason" på Nokia USA:s officiella Twitter som skriver att de vill skicka honom en ny Lumiatelefon, "för att visa hur kundsupport BORDE fungera".
Smart pr-kupp eller billiga stilpoäng från Nokias sida? Skriv och tyck i kommentarerna.