-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
Bara billigt med annonser
Först i Kanada: Netflix plockar bort Basic-abonnemang

Om du inte vill betala för ett standardabonnemang får du stå ut med annonser.
Netflix arbetar inte enbart med att lägga till nya funktioner och att försöka förhindra kontodelning. Streamingtjänsten är även på gång med att strömlinjeforma sina abonnemang. Det gör man genom att gå från fyra till tre olika abonnemang och man plockar då bort det så kallade Basic-abonnemanget som bland annat erbjuder 720p-upplösning. De tre abonnemang som kommer att finnas kvar är Standard, det billigare Standard med reklam, samt Premium. Den här förändringen kommer att genomföras först i Kanada, där nya prenumeranter inte längre kommer att kunna välja Basic-abonnemang.
Här i Sverige ligger vi efter i sammanhanget och har inte fått tillgång till de delvis reklamfinansierade abonnemangen, men förändringar kommer eventuellt även hit.