-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
Ett år fick vara tillräckligt
Facebook lämnar podcasts efter ett år

Podcasts kommer inte längre att vara en del av Facebooks utbud.
Det var i april förra året som Facebook gav sig in i marknaden för podcasts där man tog upp konkurrensen med bland andra Spotify och Apple. Satsningen verkar dock inte ha slagit tillräckligt väl ut, och enligt publikationen Bloomberg kommer man nu att dra sig podcastmarknaden. Redan denna vecka kommer man att plocka bort möjligheterna att lägga upp nya podcasts, och den 3 juni kommer sändningar inte längre att vara tillgängliga på det sociala nätverket.
Nedstängningen omfattar även Soundbites samt hela det som kallas för audio hub. Meta har inte gått in på varför utan säger bara i ett uttalande att ”Vi utvärderar ständigt de funktioner vi erbjuder så att vi kan fokusera på de mest meningsfulla upplevelserna.” Man har inte heller några planer på att själva gå ut med nedstängningen av podcasts, utan har i ett meddelande sagt att de överlåter till innehållsskaparna hur de vill meddela sina lyssnare att tjänsterna kommer att försvinna.