-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
Från IDG till content
CS före detta chefredaktör startar content-byrå

Jörgen Lindqvist startar content-byrå som har fokus på IT-branschen.
I januari lämnade Jörgen Lindqvist jobbet som chefredaktör på IDG:s Computer Sweden och IT24. Hans nästa karriärsteg är en egen contentbyrå, Content Analytics. Med tanke på Lindqvists bakgrund är det inte så förvånansvärt att Content Analytics främst ska fokusera på IT-sektorn.
”Vi ska bli duktiga på att slåss med nischad kunskap och nischad erfarenhet att skriva om IT-branschen. Men vi ska också bli duktiga på data. Att ge data tillbaka till kunderna och kunna skruva innehåll efter det”, säger Jörgen Lindqvist till tidningen Resumé.
Till att börja med kommer Lindqvist att driva verksamheten själv men tanken är att de ska bli fler medarbetare med tiden. Än så länge har företaget heller inga bekräftade kunder.
”Vi har märkt av ett stort intresse. Inga affärer klara ännu, men sådant tar tid. Särskilt om man vill komma in på strategisk nivå”.