Dags att förnya
Clubhouse ändrar inriktning
Den tidigare så populära sociala plattformen Clubhouse övergår till att bli en meddelandetjänst.
Under pandemin slog tjänsten Clubhouse igenom med dunder och
brak. Den gick ut på att använda kunde skapa virtuella rum för exempelvis möten,
konversationer och föreläsningar, varvid besökare kunde ansluta till rummen för
att lyssna på och medverka i sammankomsterna. Clubhouse fick även ett flertal
andra tjänster som Twitter, Spotify, Facebook med flera att ge sig på liknande
lösningar.
NU meddelar Clubhouse att man kommer att ändra inriktning på
tjänsten, från mötesplatser där alla kan träffas till att användare som redan
känner varandra ska kunna skicka chattar till varandra. Clubhouse själva beskriver
det som att ”En chatt är en gruppchatt med enbart röst med dina
favoritpersoner. Det är som ett klubbhusrum, men det sker asynkront så att du
kan komma förbi och delta när det passar dig.”
Relaterade artiklar
clubhouse