-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
e-papper
CES: Ryggsäck med skärm

Har du alltid saknat möjligheten att ha en stor bild som du kan byta ut på din ryggsäck är det problemet löst nu.
POP-I är ett företag som specialiserat sig på att sätta e-inkskärmar på diverse prylar. E-ink, elektroniskt papper, är strömsnålt och behöver ingen belysning men har långsam uppdateringshastighet.
I år går POP-I all-in på väskor med e-pappersskärmar. Väskorna finns som sportbag eller ryggsäck, i läder eller tyg och med skärm på 4,7 eller 10 tum. Skärmen kommunicerar via Bluetooth med din mobil, och via en app till Ios eller Android kan du sedan lägga in valfri bild på väskan. Bilden blir i svartvitt, och väskan måste laddas i upp till 4 timmar, men en laddning ska sedan räcka i en månad. Väskorna kostar från tusenlappen upp till 5000 kronor, beroende på utförande.
Vi är inte riktigt säkra på om inte samma sak fast i färg hade kunnat åstadkommas med en A4-skrivare och en plastficka, men bara vi får tänka kommer vi nog på ett unikt användningsområde. Tills dess kan vi konstatera att samtliga reportrar som testat ryggan valt att lägga upp en selfie på den.