-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Från L’Oreal
CES: Nu kommer den uppkopplade hårborsten

L’Oreal och Withings håller mer koll på ditt hår än frisören.
Att ta hand om sitt hår är mer eller mindre en lika stor marknad som vilken annan skönhetsavdelning som helst. Mängden schampon, balsam, oljor, geléer, wax, färg, spray och kammar är helt enkelt en egen liten värld i sig.
Sett ur den synvinkeln är den senaste produkten från L’Oreal och Withings fullständigt logisk (vilket får oss att inte gå in på ”allt ska visst vara uppkopplat nuförtiden”-spåret). Eller ja, inte L'Oreal i sig, utan deras proffsmärke Kérastase (och på det spåret kan vi ju nämna att Withings tillhör Nokia numera), vilket också syns i produktnamnet, Kérastase Hair Coach. Huvudspåret är att borsten, likt den röda lampan på eltandborsten, talar om för dig när du borstar för hårt och därmed kan skada håret. Gyro och accelerometer i borsten håller koll på allt från dina bortsmönster till hur hårt du borstar.

Vid sidan av det finns även en mikrofon inbyggd som ska lyssna och på det sättet analysera hårets frissighet. Givetvis synkas det hela till din telefon där det knådas ihop till begriplig data i kombination med väderleksrapporten för ytterligare råd om hur du ska ta hand om ditt hår.

Borsten kommer att landa på 200 dollar och ska skeppas någon gång i mitten av året. Hur det ser ut med Sverigelansering är dock oklart.