-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
General Motors-bilar får 4G-uppkoppling
AT&T släpper 4G-abonnemang för bilar

AT&T lanserar nu bredbandsabonnemang med 4G för användning i nya bilmodeller från General Motors.
Genom ett samarbete med telekomjätten AT&T kommer den som inhandlar en ny bilmodell från General Motors nu också att kunna få ett 4G-abonnemang för bilen. Först ut att förses med 4G-abonnemang är den senaste modellen av Chevrolet Malibu. Efter Chevrolet Malibu står ytterligare ett 30-tal bilmodeller på tur.
– Vårt mål är att du ska kunna ta ditt digitala liv in i bilen, och att bilen ska bli en del av ditt digitala liv, säger Terry Inch på General Motors Onstar-enhet i en intervju.
Bilarna kommer att vara förberedda för att kunna användas för att låta upp till sju enheter i bilen ansluta till en wifi-hotspot för 4G-uppkopplingen. Med varje ny bil kommer ett tre månaders prova på-abonnemang att ingå, där upp till 3 GB data kan förbrukas. Vill kunderna fortsätta använda 4G-uppkopplingen i bilen efter det så ligger priserna på mellan 10 och 50 dollar i månaden.
I det billigaste abonnemanget för 10 dollar ingår 200 MB data, medan det dyraste abonnemanget har en datagräns på 5 GB. Befintliga kunder hos AT&T, samt bilägare som prenumererar på General Motors Onstar-tjänst, kommer att ges rabatter på abonnemangen.
Enligt General Motors är planen att efter lanseringen i Kanada och USA sedan rulla ut 4G-abonnemang för bilar som säljs också i resten av världen framöver.