-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Klockor och armband
Apple tvåa på handleden

Enligt IDC sålde Apple 3,6 miljoner klockor under andra kvartalet - men man var inte störst.
IDC har mätt försäljningen i kategorin "wearables", som nog bäst kan översättas till klockor och armband på svenska. Det innebär att även rena stegräknare utöver smarta klockor ingår. Enligt IDC sålde Apple 3,6 miljoner enheter under årets andra kvartal. Extremt mycket för att vara en smart klocka, men inte tillräckligt för att göra dem störst i kategorin. I stället var det Fitbit, med 4,4 miljoner sålda enheter, som var störst i kategorin.
Samma period förra kvartalet sålde Fitbit 1,7 miljoner enheter (Apple sålde förstås inga alls), och hela affärsområdet har vuxit med imponerande 223 procent, från 5,6 miljoner till 18,1 miljoner för andra kvartalet, på ett år.
På tredjeplatsen finns kinesiska Xiaomi med 3,1 miljoner sålda enheter, som handikappas av begränsade distributionskanaler utanför Asien. Långt efter kommer Garmin med 0,7 miljoner enheter och Samsung med 0,6 miljoner sålda. Strax därunder finns Huawei och Jawbone.
