-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
Moln på himlen för Ios-spelare
Apple-trassel för xCloud på Ios

Apples regler för App Store ställer till med problem för speltjänsten.
I september introduceras Microsofts strömmande speltjänst xCloud som ska göra det möjligt att spela fler än 100 Xbox-spel på nästan vilken enhet som helst inklusive mobiltelefoner. Om det inte handlar på enheter med Ios vill säga, då Apples regler för App Store ställer till med problem.
Under betatestningen av xCloud fanns det möjlighet att testa den även på Ios, men i väldigt begränsad omfattning då bara 10000 användare fick medverka och det enda som fanns var Halo: The Master Chief Collection. Microsoft har meddelat att testerna med Ios har avslutats och ingenting är sagt om framtiden för Ios. Det är inte sagt vilka regler som åstadkommer problemen, men Apples strikta regler för "remote desktop clients" misstänks vara en av orsakerna då dessa enbart tillåter anslutningar mellan enheter på lokala nätverk.
För Android (och andra enheter) kommer xCloud att slå upp portarna den 15 september som en kostnadsfri del av Xbox Game Pass Ultimate.