-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
Färre än vanligt beställda
Apple har låga förväntningar på Ipad Pro

Apple väntar sig inte att Ipad Pro ska bli någon omedelbar succé, av komponentbeställningarna att döma.
Apples produktionssiffror är inte officiella, men enligt skvaller från produktionsledet som Digitimes snappat upp har Apple beställt produktionskapacitet för mindre än 2,5 miljoner Ipad Pro under tre månader. Det är alltså ett mått på hur många Ipad Pro man väntar sig sälja under perioden. Branschen väntar sig dessutom att beställningen för den följande tremånadersperioden blir ännu mindre.
Orsaken till de låga volymerna sägs vara priset. Är du seriöst intresserad av plattan och vill ha pennan till får du räkna med att betala mer än 10 000 kronor, mer än för en dator. 12,9-tumsplattan sägs rikta in sig på företag och utbildning, men just nu är företagen mer intresserade av att spara kostnader på IT än att investera i surfplattor som kostar lika mycket som datorer.