-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
Fler valmöjligheter, billigare och dyrare
Apple gör om Appstore - ny prissättning från 3 kr till 140 000 kr

Apple gör om Appstore och uppdaterar priserna för betalappar, såväl de med ett engångspris som olika former av abonnemang.
Förändringen i Appstore som genomförs med början idag är främst för att förenkla för apputvecklare. Den som utvecklar en app och vill sälja den i Appstore får nu 700 nya prisnivåer att välja bland. Redan idag syns förändringen för appar som erbjuder automatisk förnyelse av abonnemang och blir de nya prisnivåerna tillgängliga för övriga appar och för köp som genomförs via in-app-köp.
För svensk del innebär de nya prisnivåerna att de billigaste betalapparna kostar 3 kronor och att den dyraste prisnivån är 139 995 kronor. Förändringarna innebär även att apputvecklare får utökade möjligheter att enkelt prissätta sina appar automatiskt anpassat till olika länder med hänsyn tagen till valutakurser och momssatser för enskilda köp så väl som abonnemang eller att sätta alla priser manuellt land för land.
Förändringarna berör inte appar som är gratis.