-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Mobilize Your Business 2014
Appen dubblade farten på Ullevis kioskförsäljning

Mobilappen maxar försäljningen när köerna är långa och tiden är knapp.
På Gamla Ullevi har man, liksom många andra arenor, ett problem att alla som vill handla i arenans kiosker alla vill göra det samtidigt.
Sebastian Pilups som är driftschef på Ullevi berättade under konferensen Mobilize your business hur kunder ofta fick köa i tio minuter för att ens komma fram och att de när de väl kommer fram inte har bestämt sig vad de ska köpa eller har tagit fram sin plånbok för att vara klara att betala varorna. För att snabba upp försäljningen i pauserna lanserade man tillsammans med Intreat en app. Den här appen gör dels att kunden kan göra sin beställning i förväg och betala direkt i appen med betalort, sms, Wywallet eller Seqr. Sedan behöver kunden bara gå fram och visa en qr-kod i kassan för att få ut sina varor.
Åtta köp i minuten istället för tre
Man inledde med att först göra ett pilotprojekt och ökade då den genomsnittliga summan besökarna handlade för samtidigt som man hann med åtta köp per minut, mot normala cirka tre köp.
Efter pilotprojektet har man nu utökat antalet IntreatExpress-kassor så att det finns tillgängligt på hela arenan. Samtidigt berättar Sebastian Pilups att man via appen även fått en tätare relation med sina, något som tidigare inte varit möjligt.