-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Obligatoriskt avbrott
Aggressivare annonsvisning på Instagram: Går inte scrolla förbi

Tjänsten testar ny funktion med obligatoriska annonsavbrott för att fortsätta bläddra.
Instagram planerar att bli mer aggressiva i sin visning av annonser, och har nyligen börjat testa en funktion kallad "annonsavbrott" som tvingar användare att titta på en annons under en viss tid innan de kan fortsätta bläddra. Enligt publikationen The Verge är det användare som rapporterat att de upptäckt funktionen när de bläddrade igenom Instagram Stories och inlägg. Efter att ha scrollat en stund stoppades de av Instagram och tvingades titta på en annons med en nedräkningstimer innan de kunde fortsätta. Enligt informationen som fanns i anslutning till funktionen är annonsavbrott ett nytt sätt att visa annonser på Instagram, och ibland kan användare behöva se en annons innan de kan fortsätta bläddra.
Än så länge verkar annonsavbrotten enbart vara en form av test, men om Instagram bedömer utfallet som positivt kommer det troligtvis att införas i betydligt större testskala eller gå direkt till lansering för alla användare.