-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
Ny tabletapp från Aftonbladet.
Aftonbladet app-satsar med användarvänlighet.

Nu lanserar Aftonbladet en helt surfplattaanpassad app, Aftonbladet Tablet, som ska förbättra användarupplevelsen för tablet-användaren. Bland det nya i appen finns podcastspelare samt funktioner för att prenumerera på specifika ämnen och krönikörer.
– Vi har jobbat mycket med artiklarna och presenterar text, bilder och tv på ett nytt sätt för att uppmuntra användarna att läsa mycket och stanna länge. Samtidigt kommer alla känna sig nyhetsuppdaterade. Vår nya tabletapp är både "newsig" och "tillbakalutad", säger Lena Widman, produktägare på Aftonbladet i ett pressmeddelande.
Även annonser kommer att anpassas till appformatet, och kommer bli fristående från annonseringen i webversionen.
– Det finns en historik av att tablet ärvt desktop-annonser som inte varit helt optimerade för tablet och annonsören har därmed inte använt sig av plattformens unika egenskaper och styrkor. Med våra nya spännande annonsformat som vi tagit fram hoppas vi kunna förändra det beteendet, säger Marcus Björklund, produktchef för annonser i tablet i pressmeddelandet.
iPad får en motsvarande app, Aftonbladet Ipad, efter julhelgen.