Efter senaste tidens leveransproblem
Google-chef delar ut känga till LG
Den senaste tiden har Google haft stora problem med leveranser av Nexus 4 från Google Play. Nu har en Google-chef i Storbritannien gått ut med en "förbehållslös ursäkt" till alla som drabbats.
Heta Nexus 4 har gett Google en hel del huvudvärk under den senaste tiden. Först försenade orkanen Sandy själva lanseringen av telefonen Sedan har Google haft stora problem när det gäller leveransen av telefoner som har beställts direkt via Google Play-butiken.
I Storbritannien sålde Nexus 4 slut på några minuter när telefonen släpptes i Play-butiken den 13:e november. Knappt en månad senare - 4:e december - släpptes en ny kull Nexus 4-enheter via Google Play i Storbritannien. De första kunderna fick också löfte om att telefonerna skulle leveras inom tre till fem dagar.
Men nu har det visat sig att Google har haft problem med att hålla vad man lovat. Dan Cobley, Google-chef i Storbritannien, har kommenterat det hela via sin Google +-sida, och ber om ursäkt till kunderna som drabbats av förseningarna. Han lovar att alla som beställt en Nexus 4 med tre till fyra dagars leveranstid kommer att få e-post med information om hur man spårar sin order. Dessutom kommer fraktkostnaden återbetalas vid ett senare tillfälle för dessa tidiga kunder, skriver The Verge.
I sitt uttalande passade Cobley passar även på att dela ut en rejäl känga till LG och sade att leveranserna "från tillverkaren är knappa och oregelbundna". Men Cobley erkänner även att kommunikationen från Google har varit bristfällig under den senaste tiden.
- Jag inser att de människor som beställt Nexus 4 så här tidigt är bland våra mest engagerade och lojala användare, och vi gör allt vi kan för att rätta till saken, säger Dan Cobley.
Källa