-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
Istället för skarp lansering
Telenor lägger ner filmtjänsten Comoyo

Telenor, som för bara några veckor sedan påtalade sina ambitiösa planer för streamingtjänsten Comoyo, har nu valt att lägga ner tjänsten. Alldeles för hård konkurrens på marknaden för streamade filmer anges som anledning för kovändningen.
Telenor planerade att skarplansera filmtjänsten Comoyo som prenumerationstjänst i höst. Istället väljer nu operatören att lägga ner tjänsten, som fortfarande är i betastadiet.
– Comoyo View kommer stängas ner 1 november och vi kommer nu styra kosan mot andra spännande projekt. Sedan vi började utveckla tjänsten har det kommit in flera internationella aktörer på marknaden vilket medfört att kostnaderna för bra innehåll skjutit i höjden och gjort konkurrensen om kunderna hårdare, skriver Comoyo.
Telenors anledningar är fullt godtagbara: Marknaden för streamade tjänster är tuff. Men förutom att bara vara en tjänst, var Comyo även ett affärsmässigt innovativt upplägg för en svensk operatör: Prenumerationstjänsten skulle nämligen inte bara vända sig till Telenors egna kunder utan till alla som har tillgång till en bredbanduppkoppling. Om någon annan operatör nu vågar ge sig in den typen av affärsmodell återstår att se.
Befintliga betakunder får fortsätta använda tjänsten fram till den 1 november utan extra kostnader. Betakunderna får också möjlighet att testa Filmnet.se.
Här kan du läsa mer om Comoyo, som vi nyligen testade.
.