För få anslutna användare
Nu lägger Swedbank ned mobilbetaltjänsten Bart
Bart - Swedbanks egen betallösning till mobilen - visade sig bli kortlivad. Ett halvår efter lanseringen läggs Swedbanks satsning ned.
Det har ännu inte gått ett år sedan Swedbank lanserade sitt mobila betalningslösning Bart. Nu har Swedbank bestämt sig för att lägga ned tjänsten innan sommaren, skriver Dagens Industri i tisdagens tidning.
Orsaken ska vara att antalet personer som anslutit sig till betallösningen inte motsvarar förväntningarna.
”Det stämmer att vi kommer att avveckla Bart under våren 2014. Det beslutet är taget”, säger Anna Sundblad, presschef hos Swedbank, till Dagens Industri.
Enligt uppgifter från Swedbank ska cirka 20 000 personer ha anslutit sig till tjänsten. Men hur mycket pengar man investerat i projektet vill Swedbank inte gå ut med.
Swedbanks pilotverksamhet med Bart inledes i maj 2012 med tester i tre Hemköpbutiker i Stockholmsområdet.