-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
För få anslutna användare
Nu lägger Swedbank ned mobilbetaltjänsten Bart

Bart - Swedbanks egen betallösning till mobilen - visade sig bli kortlivad. Ett halvår efter lanseringen läggs Swedbanks satsning ned.
Det har ännu inte gått ett år sedan Swedbank lanserade sitt mobila betalningslösning Bart. Nu har Swedbank bestämt sig för att lägga ned tjänsten innan sommaren, skriver Dagens Industri i tisdagens tidning.
Orsaken ska vara att antalet personer som anslutit sig till betallösningen inte motsvarar förväntningarna.
”Det stämmer att vi kommer att avveckla Bart under våren 2014. Det beslutet är taget”, säger Anna Sundblad, presschef hos Swedbank, till Dagens Industri.
Enligt uppgifter från Swedbank ska cirka 20 000 personer ha anslutit sig till tjänsten. Men hur mycket pengar man investerat i projektet vill Swedbank inte gå ut med.
Swedbanks pilotverksamhet med Bart inledes i maj 2012 med tester i tre Hemköpbutiker i Stockholmsområdet.