-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
Lanserades 2012
Joors läggs ner

I ett lite abrupt meddelande till sina användare meddelar reklamfinansierade operatören Joors att äventyret är slut.
”Joors har sedan 2012 erbjudit mobilt bredband helt utan månadsavgifter. Vi skapade världens första reklamfinansierade bredbandsoperatör och har fått många nöjda, engagerade användare. Vår affärsidé var utmanande, vi har satsat väldigt mycket tid och pengar på Joors, men nu har vi inte längre möjlighet att fortsätta vår verksamhet som en svensk operatör.” Så inleds brevet som virtuella operatören Joors skickat till sina användare på onsdagen. Den 9 juni 2014 avslutas samtliga abonnemang.
Mobil talade med Joors i samband med att Wifog, en konkurrerande reklamfinansierad operatör lanserades i december 2013. Då var tonen betydligt mer optimistisk hos Joors, som planerade att lansera mobil telefoni under 2014. Företaget sa då att Joors hade 10 000 kunder.
Av brevet framgår inte varför Joors läggs ner, inte heller vad som händer med Joors abonnenter. Mer information får vi inte heller av Joors vd Tomas Olsson.
– Tyvärr ger vi ingen mer information i dagsläget än det som har gått ut till kunderna via mail allmänt via facebook, säger Tomas Olsson till Mobil Business.