-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
-
PLUS
Krönika: Microsoft akterseglade i Androids AI-satsning
-
PLUS
De bästa nyheterna till Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så får du nytta av dem
-
PLUS
Många stoppklossar på väg mot bättre wifi
-
PLUS
Första intrycket: Moto AI beta – smygtitt och förhandstest
-
PLUS
Krönika: Hårdvaran i Galaxy S25 nästan sekundär för Samsung
Apples vd om Microsofts uppköp
"Bristen på innovation dödade Nokia"

Orsaken till Nokias "död" är att företaget inte längre innoverar, hävdar Apples vd Tim Cook i en intervju med Bloomberg Businessweek.
Det har gått drygt två veckor sedan det blev klart att Microsoft ska köpa Nokias mobiltelefonp> En person som inte skräder med orden om vad han tycker om affären är Tim Cook, vd för Apple.
Tidningen Bloomsberg Businessweek publicerade nyligen en lång intervju med Cook där man bland annat tar upp att Google och nu även Microsoft satsar på att integrera utveckligen av mjuk- och hårdvara genom uppköpen av Motorola, respektive Nokia. "Alla försöker efterlikna Apples strategi", är Tim Cooks kommentar till Microsofts affär med Nokia.
"Tydlig påminnelse till alla i branschen"
Under stora delar av 00-talet hade Nokia en världsledande position inom segmentet för smarta mobiltelefoner. Lanseringen av Iphone 2007, samt Androdplattformens framväxt, kom att bli slutet för finnarnas tidigare dominans.
Enligt Tim Cook beror Nokias fall till stor del på att företaget inte har lyckats förnya sig själva.
– I mina är ögon är Nokias öde ett tydlig påminnelse till alla i branschen att man måste fortsätta innovera. Att inte vara innovativ är att dö som företag, säger Tim Cook till Bloomsberg Businessweek.