-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
Spelrecension: Kingdom Rush Frontiers
Fulländat tower defense-spel
Kingdom Rush var ett otroligt beroendeframkallande Tower Defense-spel med många goda kvaliteter och Frontiers är uppföljaren. Eller det är snarare ett slags version 1.5 eftersom mer eller mindre allt är sig likt från förra spelet och helt enkelt bara finpolerat.
Spelet är förlagt till en klassisk fantasymiljö där du som general ska placera ut torn för att hindra anstormande horder av allehanda monster att nå din bas. Alla torn kan uppgraderas i flera utgrenande steg och utöver torn har du även en hjälte som kan ränna omkring på planen och hjälpa till. Givetvis finns det mängder med andra uppgraderingar och både föremål och hjältar som kan köpas och fixas med utanför banorna också.
Så långt är allt väldigt ordinärt och direkt efter mallen för den här typen av spel. Men det är riktigt välgjort och såväl fiender som banor känns väldigt välbalanserade och det känns alltid som att det finns en annan strategi som kan tillämpas om du misslyckas.
Den enda egentliga nackdelen med spelet är att det är så pass likt föregångaren. Tornen är samma, även om uppgraderingarna skiljer sig, och hela spelupplevelsen är densamma. Banor, hjältar och fiender är visserligen nya men det känns verkligen som ett tilläggspaket till originalspelet snarare än ett nytt spel. Då är det å andra sidan tur att spelet fortfarande är riktigt roligt och extremt beroendeframkallande.