-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
Podcast med mera
Apptest: Acast

Poddspelaren Acast har initialt svårt att övertyga oss.
Med appen Acast blir poddsändningar till något som är lite annorlunda än du är van vid om du tidigare lyssnat på poddar. Det första vi märker är reklamen och det är väl ingen funktion som man saknat direkt när man annars lyssnat på poddar.
Tanken med Acast, förutom att personerna bakom poddsändningarna ska kunna tjäna lite mer pengar på det de gör, är att skapa ett sammanhang till poddarna och inte bara nöja sig med ljud. Acast själva lyfter gärna fram att man lätt hittar bra poddar som man inte visste existerade, men ärligt talat finns det många sätt att göra det på.
Det som är unikt är istället kombinationen av reklam och extramaterial. Det är stor spridning på hur mycket extramaterial som finns. En del poddar har inget, andra gödslar friskt. Det kan dock kännas som om en del innehåll är överflödigt och en av styrkorna med podd är ju ofta just att man kan göra annat under tiden: springa, diska eller andra saker. Det är få gånger och då främst när något visuellt avhandlas i podden som Acast verkligen bidrar med något unikt.
