-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
-
PLUS
Krönika: Microsoft akterseglade i Androids AI-satsning
-
PLUS
De bästa nyheterna till Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så får du nytta av dem
-
PLUS
Många stoppklossar på väg mot bättre wifi
-
PLUS
Första intrycket: Moto AI beta – smygtitt och förhandstest
-
PLUS
Krönika: Hårdvaran i Galaxy S25 nästan sekundär för Samsung
Stor träningsaffär
Under Armour köper Mapmyfitness

Klädtillverkaren gör storsatsning på digital hälsa.
Under Armour är ett välkänt klädföretag i träningssammanhang, kanske mest för sina kompressionskläder (och för att de verkar har köpt Dwayne Johnsons hela garderobsutrymme). Precis som många andra klädföretag har de gjort ett visst inhopp i appvärlden, men inte gjort något större avtryck.
Det lär förändras inom kort, då det precis blev klart att företaget köper appmakaren Mapmyfitness för 150 miljoner dollar (strax under miljarden i svenska pengar). Mapmyfitness är kända för träningsappen med samma namn, men även för de olika specialiserade apparna Mapmyrun, Mapmyride, Mapmyhike och Mapmydogwalk (!) bland annat. Den höga prislappen kommer sig troligen av företagets stora användarbas, som gått från 13 miljoner användare till 20 miljoner bara i år.
Enligt Under Armours ägare kommer Mapmyfitness att behålla såväl namn som lokaler i Texas.