-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
Apptweets
Appmarknadsföring nu på Twitter

Realtidsinfo effektiviserar appnedladdningar.
Twitter meddelade i går att apptillverkare nu kan köpa in sig i Twitterflöden. Beskedet kommer efter ett omfattande betatest, i vilket Twitters information om sina användares intressen, nationalitet, kön och mobilplattform kombinerat med deras realtidsuppdateringar om sina förehavanden visat sig vara mycket effektivt för att driva appköp.
De riktade tweetsen kan antingen skapas automatiskt och bestå av appens ikon, beskrivning och nedladdningsknapp, anpassas och skräddarsys med ytterligare köpargument eller bestå av en länk i en tweet. Även möjligheten att följa hur en kampanj påverkar appnedladdningen och påföljande Twitterkonversationer ingår. Twitter tar dessutom bara betalt per klick, när användare klickar sig vidare till Google Play eller App Store, eller direkt öppnar appen.
I maj i år visade appanalysföretaget Fiksu hur Facebooks detaljerade information om sina användare var överlägsen för appmarknadsföring jämfört med andra annonseringsmetoder.