-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
Nollresultat fjärde kvartalet
HTC: Vi missade mellanprissegmentet

HTC gör nära nollresultat fjärde kvartalet och flaggar för att nästa kvartal blir värre. Man anger att man missade lågprissegmentet som en av orsakerna och lovar en mer prisvärd produktportfölj framöver.
När HTC presenterar slutversionen av sitt resultat för fjärde kvartalet gör man i princip nollresultat, vinsten är på 66 miljoner kronor, och det enbart tack vare att man sålt resten av sin andel i Beats. Omsättningen föll också för nionde kvartalet i rad, och man flaggar för att första kvartalet 2014 kommer att bli ännu tuffare. När företagets vd Peter Chou förklarar vad som gått snett och vad man ska göra åt det framhåller man att man missat mellanprissegmentet.
HTC har i dag ett par riktigt trevliga och prisvärda mellanpristelefoner i Desire 500 och Desire 601, men större delen av marknadsföringskrutet lade man under året som gick på HTC One, inklusive en marknadsföringskampanj i USA med Robert Downey jr som kostade en miljard dollar och enligt HTC misslyckades med att generera någon ökad försäljning.
Peter Chous löfte för framtiden är att skapa en produktportfölj med prisvärda telefoner som förhoppningsvis ska göra att företaget kan återta marknadsandelar och börja gå med vinst igen.
Vad tror ni, kan HTC vända den nedåtgående trenden och är i så fall billigare telefoner svaret? Skriv och kommentera!