-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
-
PLUS
Krönika: Microsoft akterseglade i Androids AI-satsning
-
PLUS
De bästa nyheterna till Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så får du nytta av dem
-
PLUS
Många stoppklossar på väg mot bättre wifi
Spelrecension
Geometry Dash: Vansinnets kuber
Geometry Dash är lika delar frustrerande som beroendeframkallande toppat med en hel del neon.
Flappy Bird är inte det enda fenomenet i spelvärlden i år. Geometry Dash bygger lite på samma princip, fast betydligt mer välgjort.
Du spelar som en fyrkant (eller rymdskepp eller femtioelva andra grejer beroende på var på banan du är och vilka figurer du låst upp) som hela tiden åker framåt längs en bana. Ett tryck på skärmen gör att din figur hoppar och mer än så är det inte med spelet … utöver hinder, plattformar, taggar och mängder med andra objekt som du antingen ska hoppa över eller använda för att hoppa över nästa hinder.
Träffar du något elakt dör du och får börja om från början, oavsett hur långt på den aktuella banan du kommit. Svårighetsgraden börjar dessutom på svår och fortsätter sedan spikrakt uppåt. Samtidigt är spelet väldigt svårt att lägga ifrån sig då du bara vill försöka en gång till …