-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
-
PLUS
11 tips: Google-appen som kan mycket mer än du tror
-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
Hetsiga regelverk
Apptest: Rules

Kul idé med alldeles för hetsigt upplägg.
Alla siffror ska plockas bort i fallande ordning. Alla grönfärgade siffror ska bort först. Alla udda siffror ska bort först i fallande ordning. Det är några av reglerna i Rules. På en begränsad tid ska du plocka bort alla brickor på spelplanen genom att följa ett antal regler.
Huvudutmaningen i själva spelet är sedan mest att komma ihåg huruvida regel nummer tre var den där med färgerna eller något annat. Som spel är det ganska skojigt och utförandet är felfritt gjort. Den enorma nackdelen är istället att tidmätaren går alldeles för fort. Ofta hinner du köra tre eller fyra omgångar innan mätaren tickar nedåt så pass snabbt att du knappt hinner läsa vilken regel det handlar om innan tiden är slut. Hade den typen av svårighetskurva kommit successivt och efter något dussin omgångar hade det känts mer rättvist, men nu är svårighetskurvan lite väl löjlig.